Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Helgen

Helgen har gått jättefort, som vanligt.
 
I fredags efter jobbet tog jag mitt pick och pack + lillfisan sen drog vi till stugan. Mamma å pappa hade ärenden till Skellefte så jag stannade där och mötteupp mamma, hittade lite kläder sen fick hon köra till stugan.
Väl i stugan så hade vi främmande. Hur kul som helst att få se lite gamla bekanta som vi inte träffat på jättelänge.
På kvällen började det blixtra jättemycket och det sken upp i skogen hela tiden. Inte så mycket muller.

Sen vaknade jag strax efter 5 på morgonen av massa dunder igen. Då blixtrade det, mullrade och ösregnade. Huva ligen. Jag hatar åska. Å lillan bara sov förbi allt. Kanske lika bra Jag måste försöka att inte visa min rädsla.

Vädret har varit kanon. Jag doppade kroppen i älven vilket var svalkande och bra. Lillan lekte på sanden med kottar och tyckte det var jättekul. Vi hade vattenkrig. Själv satt jag stilla på en stol och hade en lite bättre vattenpistol, och lillan var på mormors lag, men siktade fel och sprutade vatten på henne istället. Haha. Jag var nog den som blev blötast ändå.
Jag har inte varit superpigg i helgen. Och det var väldigt jobbigt att åka iväg igår. Det kändes inte så bra att sätta sig å köra 20 mil när kroppen inte mådde bra. Men jag bestämde mig och åkte iväg. Det gick rätt bra att köra.
Är därmot väldigt trött idag med. Jag måste bli bättre på att vila om dagarna. Vissa dagar så vilar jag inte så mycket som jag egentligen borde och det är ibland svårt att koppla av nu medan J fortfarande har semester och hemma med lillan.

<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback