Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

5 år

Igår var det den 6/6, vilket betyder årsdag för mig och J. I 5 år har vi nu varit ett och jag vet att jag har hittat rätt person att dela livet med. Jag och lillan klev upp på morgonen och fixade en tårta och gav pappan efter frukosten. Sen är det inte helt fel att man alltid är ledig på årsdagen. Dock så kunde vi inte göra så mycket eftersom lillan måste stanna inne.
Jag var rätt så pigg igår så jag packade några kartonger och sopsäckar. Det var en härlig känsla att få må bra. Det börjar se tommare ut hemma nu. Det börjar dra ihop sig. *Lycklig*
 
 
Denna vecka har varit lång men ändå gått fort. Min jobbvecka har bestått av två dagar. Tisdag och onsdag har jag varit hemma med lillan. Vattkoppor.
Hon har massa prickar och det kliar mest då hon ska sova. Hon har varit emot kylbalsamet. Jag tror däremot att hon har börjat förstå att balsamet gör det bättre och minskar klådan, för det går bättre och bättre.
Nätterna har varit jobbiga. Svårt att somna och sedan vaknar hon ofta. Igår vaknade hon alldeles blöt i håret av svett men frös. Hon grinade tills jag la på henne täcke. Sen hann jag väl precis somna igårkväll innan hon kom smygandes in till oss med sina två kuddar och två gosedjur. Självklart så har hon snurrat massor inatt och vaknat flera gånger, så jag har haft jättesvårt att sova. Är lagomt trött idag. Får hoppas på lite mer sömn inatt.
 
Ikväll ska jag ut å träffa lite kompisar från högstadiet. Det ska bli kul!
 
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback