Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

jag överlevde :p

Ja jag överlevde min operation i munnen och visdomstanden är borta. Jag fick inget lugnande som jag först bett om. De tyckte det var bättre att satsa på smärtstillande efteråt istället och det höll jag med om. Jag blödde lite igår men det slutade heot under natten.  Jag har inte haft jätteont vilket jag är väldigt glad för. Men jag trodde aldrig man kunde ha såhär lite ont efteråt. Får kanske ondare imorn..jag har lite ondare idag än för igår. Tagit två tabletter ipren sammanlagt och sen tog jag en ketogan igårkväll. Ketogan är rätt starkt och även om jag har en väldigt svag dos så blir jag full och helt borta i huvet.  Idag har jag mått lite illa. Speciellt förmiddagen.  Då trodde jag att jag skulle kräkad flera gånger.  Men jag tvingade i mig lite potatismos och lite korv. Har inte ätit så mycket. Mest druckigt men försöker äta så gott det går. 
 
Idag har vi varit vid älven och ätit. Det blev mysigt men dock så kände jag mig så trött att jag inte orkadr. Jag och lillan åkte hem 19.30. Och nu sover hon sött. Själv är jag så trött att ögonen snart slår igen.  Tror jag är lite påverkad fortfarande av de starka tabletterna. 
 
Ett bra hursmorstips mot smärta. Alla vet ju att det är skönt att svalka om man har ont/gjort illa sig/har feber. Frys in mjöl i en påse (och ställ gärna i en burk så inte påsen går sönder).  Det blir jättemjukt och behagligt att lägga på det onda. Inte så bekvämt att lägga på en fryst påse med grönsaker tex..
 
Nä nu ska jag nog försöka sova. Hade svårt att sova igårnatt och vaknade en gång i halvtimmen/timmen. 
Godnatt
Hoppas alla haft en mycket trevlig midsommar.  
 
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback