Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Regret

Vilken dag det har varit. Jag kommer troligen ångra mig imorgon. 
 
Lillan är fortfarande hemma, men nu börjar jag väl vara osäker på om hon kanske kan fara på förskolan imorgon. Men vi har ordnat barnvakt så hon får va hemma.
På förmiddagen så bestämde jag mig för att försöka få nåt gjort, så jag vek lite tvätt. Sen blev jag väldigt trött och lillan var också väldigt under förmiddagen så jag gjorde ett försök att få henne att somna före lunch. Men det blev jag som småsov lite. Men hade hela tiden koll på vart L var. 
Sen åt vi lunch och vi började tvätta kläder. Det tog på krafterna det med, så jag gjorde ett nytt försök att lägga lillan då jag själv behövde vila. Men hon ville inte somna. Själv somnade jag, men vaknade då hon försökte klättra över mig. Så det blev en kort lur. 

Nåja. L blev riktigt förbannad för att hon inte fick bära tvättkorgen själv när vi var färdig. Hon höll på att tippa ut allt på golvet i trapphuset så jag försökte förklara att vi skulle hjälpas åt. Nope, iställlet blev det gallskrik i trapphuser. Själv tycker jag det är lite pinigt ibland, men bara att bära upp ett skrikande barn och försöka verka lugn. Sen tänkte jag börja med middagen, men lillan var fortfarande inte nöjd. Inget var bra. Tröttheten tog över. Så jag försökte tappert med böcker, pussel, macka. Dock blev det bara värre då hon skulle smöra mackan själv och det gick inte som hon ville. Så hon skrek och grinade i upp mot 30 min för hon var så arg och trött. Hoppas inte grannarna tror vi är dum i huvet. 

Sen bestämde jag mig för att starta datorn så då la hon sig och titta på musikvideor så jag kunde få maten klar. Pju. Svettigt. 
Ja denna dagen kommer nog sätta sina spår. Mamman är inte pigg.
 
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback