Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

söndag

Det har varit en tung dag för mig idag. Vi klev upp vid 9, for och hämtade hem lillan som somnade hos farmors igår. Hon fick lunch hemma sen blev det ingen sovstund idag. Hin totalvägrade så det fick va. Däremot har jag mått skit rent ut sagt. Kände der redan då jag vaknade. Så jag la mig samtidigt som lillan. Mendet blev inte så mycket vila från början. SSedan la jag mig i lillans säng medan hon lekte på sitt rum. Hon gick mellan hennes spis och mig och "matade" mig. Sötnosen. Tillslut blev det för mycket, det var ansträngande att bara prata så då la jag mig i våran säng och somnade. Sov väl i nästan 3 timmar innan jag vaknade av att mamma ringde. 
 
Ja denna eländiga skitkropp. Vad ska kag säga? Tror inte många förstår hur dåligt jag mår ibland. Eftersom min sjukdom inte syns utåt så är det svårt för andra att förstå. Vissa dagar är det nästan för mycket jag ser inte fram emot att vli sämre direkt,  samtidigt vill jag ha allt detta överstökat. 
 
Är fortfarande väldigt sliten. Halvligger i soffan under en varm filt och småtittar på tv. Lillan sover i och J jobbar lite inför morgondagen.  
 
Har en enorm ren hög med kläder som måste vikas bort. Men jag orkar inte.  måste tvätta snart med. Alla dessa måsten stressar upp mig då jag inte orkar. Vill inte lägga allt på älsklingens axlar, men han får ta mer och mer ansvar i hemmet. 
 
Jag kanske ska drömma mig bort och få lite inredningstips och hoppas på en flytt närmarw sommaren. 
<3
 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback