Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

omtumlande

I söndags blev det lite för mycket, eller snarare i  lördags. Söndagen blev lidande och jag låg på soffan typ hela dagen. Det fortsatte så jag låg hela måndagen och nästan hela tisdagen med.
Kände mig piggare på tisdag eftermiddag så bestämde mig för att jag skulle jobba på onsdagen. Sen gick jag och hämtade posten och min dag förstördes.
Mina levervärden har stigit igen. Det känns som det bara har stigit och stigit sedan i somras.
Denna gången så var jag tvungen att 3-dubbla dosen på en av mina mediciner och det gör en lite smått orolig. När man får ett brev så kan man inte ifrågasätta eller få veta närmare hur det ligger till.
Det blir nya prover  v.42 så får vi se vad som har hänt.
Har fått väldigt ont i kroppen, speciellt benen. Känns som de är vätska. Jag känner igen känslan efter att ha ätit kortison i 10 år.
Idag har jag inte så mycket vätska som syns, men det märks när jag får tex magsjuka för då tappar jag 5kg på en dag vilket inte är så normalt.
 
Känner mig fortfarande trött och sliten, men är piggare än tidigare i veckan.
Jag hoppas på en lugn helg. Har dock lite arbete ute som bör göras. Typ rensa bort lite blommor och sånt. Men jag har inte orkat. Grannarna måste ju tro jag är knäpp. Får hoppas jag får lite extra energi.
 
Trevlig helg!

<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback