Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

19/9

Redan torsdag idag!!
Veckan började segt men idag känns det helt fel att det är torsdag. Är det inte onsdag?
 
Jag har mått helt okej denna veckan. Tisdagen var en halvdålig dag, men jag var på jobbet och jag gjorde det jag skulle. Annars har jag faktiskt orkat med lite städning och tvättning om kvällarna.
Igår var det däremot lite jobbigt. Lillan har kommit in i en speciell period. Det är mycket trots, men inte nog med det. Det är endast jag som duger. J får knappt komma i närheten. Och hon skriker och grinar så fort hon inte ser mig eller om J skulle stå närmare henne än jag. 
Igår hade jag sagt att J skulle bada och lägga isäng lillan eftersom jag behövde vila. Hade både tvättat, diskat, fixat middag och stökat...så jag behövde verkligen en paus på soffan. Men vad tror ni händer? Vi får ner lillan i badet och jag lyckas smita undan utan protest och J försöker så gått det går att uppehålla henne och leka med henne. Men tillslut kommer hon på sig och inser att jag inte är där så det blir skrikkalas igen.
Tillslut så ger jag upp och går och duschar henne och söver henne. Tror jag har lagt isäng henne i stort sett varje kväll de senaste två veckorna.
Jag får knappt åka iväg från förskolan, och det brukar aldrig vara några problem.
Men jag antar att alla barn har sina perioder med allt. Bara att försöka jobba sig igenom det. Det går ju över.

Nåja, det är snart helg.
Jag ska se över lite barnkläder som jag ska sälja, sen är det kalas på söndag. Det har varit 1 kalas/vecka i 4 veckors tid nu. :P
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback