Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

28/8

Fick en kallelse till sjukhuset idag. Dags för Ultraljud av levern redan nästa vecka. Trodde det skulle dröja till efter jul nån gång. Men det är ju bra att det går fort ibland. 
Jag blev lite nervös och var helt säker på att det var en kallelse till gastroskopi. Men den kanske kommer snart också. 
Sen hann näst intill somna när telefonen ringde. Dolt nummer svarar jag alltid på då det oftast är från sjukhuset. Dom ringde från infektionsavdelningen och bad mig komma så fort som möjligt för vaccination mot bland annat hepatit. Jag var väldigt trött så jag uppfattade nog inte allt som sas. På tisdag ska jag iaf dit och jag skulle få tre sprutor samtidigt som jag förstod det. Annars missuppfattade jag det hela och hon menade att 3 sprutor sammanlagt ska tas innan vaccinationen är klar. För jag vet att hepatit är 3 sprutor. Jaja, det visar sig på tisdag...
 
Känner mig trött så om jag ska vara ärlig längtar jag efter att få ligga på soffan hela kvällen. Först middag och underhålla och duscha lillan innan läggdags. 
Vi har äntligen fått ordning på läggningarna och hon somnar äntligen ensam. Trodde aldrig att den dagen skulle komma, men nu gjorde vi det ordentligt och hade bestämt oss och berättade för lillan hur vi skulle göra och hon gick med på det. 
 
Det känns otroligt skönt att det är fredag imorgon, och sen helg. 
 
Ser väldigt mycket fram emot premiären av "Hela Sverige Bakar" ikväll. Bara jag orkar hålla mig vaken. 
 
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback