Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Väntar samtal

Denna veckan har jag varit trött. Känt mig sliten. Väntar nu på ett samtal från min läkare. Och jag hoppas innerligt att jag får samtalet idag, för sen går h*n tydligen på semester.
Jag känner mig ganska bortglömd och är inte direkt nöjd just nu
I januari gjorde jag ju min leverbiopsi, och efter det så fick jag veta att vi skulle diskutera en skarpare behandling. I maj skulle vi träffas och jag har gått och väntat och väntat. Har frågat om läkarbesöket då jag har ringt dit för andra ärenden. Igår ringde jag för att fråga hur det går och får då veta att det inte blir förrän juli/augusti pga semester.
 
Jag fick ett mail av min läkare tidigare där jag fick veta att mina levervärden var oförändrade, men enligt sköterskan så hade dom stigit och det var egentligen tänkt att jag skulle öka medicin, men att dom avvaktar till nästa provtagning.
 
Jag har börjat få vätska i benen och jag vet inte om det är i magen också. Benen värker när jag sitter mycket. Jag har svårt för att ha på mig byxor. Byxor som jag kunde ha för en månad sedan sitter nu för hårt. Jag ser typ gravid ut och jag skäms.
Jag börjar vara less på denna skitsjukdom som bara ska förstöra. Låt tiden gå fort så jag kan få en ny lever och ett nytt liv.
 
Fredagen den 13:e...
 
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback