Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Prov-svar

Idag när jag kom hem från jobbet låg ett brev från sjukhuset där. Jag tänkte direkt att det skulle vara en kallelse för gastroskopi, men icket. Det låg ett brev från min läkare och mina provsvar från senaste provtagning. Även om det typ var 3 veckor sedan, och snart är dax för nästa provtagning.
Hur som helst.
Proverna är fortfarande förhöjda. De går upp och ner, och har alltid gjort det. Men sen senaste har det blivit lite sämre.
Inga medicinändringar. Och jag tror dom vill undvika det nu då förhöjning skulle öka risken för infektioner. Och nu börjar ju sjukdomstiderna så då vill jag inte behöva vara extra känslig.
 
Fryser fortfarande. Sitter med en tjocktröja och en lurvig väldigt varm tröja, + linne och t-shirt och tycker ändå det är kallt.
Lillan sover. Vi har suttit och målat lite ikväll. Jag försökte få henne att skriva, men det var svårt. Jag skrev på ett papper så skulle hon försöka göra lika. Hon lyckades skriva PAPA och MA, sen gav hon som upp och ritade en robot istället. Vi har även börjat sjunga mycket Majas Alfabetssånger och det gillar hon. Några sånger kan hon, men inte hela alfabetet. Kul att hon börjar intressera sig för bokstäver lite mer och inte bara siffror.
 
Läskig tiger i lördags.
 
Efter dansen i lördags så åkte vi på stan, åt lunch och sen gick vi till Folkets Hus. De hade ordnat en "barndag". Barnen fick prova på lite olika saker gratis. Ansiktsmålning, pyssla, innebandy, disco, bio, kasta boll, kasta pil, Fiskedamm m.m. Gjorde man 5 saker så fick barnen gratis fika. Vi var där ifjol med, och L gillade det. Jag var dock väldigt sliten efteråt, men det vare värt för lilla hjärtats skull.
Nu skulle jag bara fått lite energi så jag orkar med en storhandling. Inte ikväll, men snart.
 
Hittade en 6 år gammal bild. Oj så små vi var.
 
Balen -08
 
Hoppas ni har en härlig kväll
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback