Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

UL-svar

Jag har nu fått mitt svar på Ultraljudet på levern som jag gjorde tidigare.
Det var inte så mycket nytt. Men det var en sten som ramlade av mig för jag kände mig inte så nöjd och glad efteråt.
Mjälten är förstorad
Levern är mindre än ordinärt
Inga tecken på tumör eller cancer
Bra blodflöde till hjärtat.
Blodet går "bakvägen" genom levern, ner till naveln och via den gamla navelsträngen
 
De senaste dagarna har jag känt mig febrig och fryser och det känns som kroppen kokar, men jag har ingen feber. Har även sett till att vika bort tvätt i helgen så jag blev helt slut efteråt. Men nu är det mesta gjort. Det var inte så mycket, men det tar på kroppen ändå.
 
Nu blir det hem, käka lite, sen sova innan jag ska hämta hem lillan.
 
<3

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mia

Har du värk i vänster sida, ganska högt upp, när mjälten är förstorad?
Jag har ont i vänster sida..funderar..är mjälten där?
Varför svullnar den? Har läkarna förklarat det?

Svar: Ibland är jag lite öm på vänster sida där mjälten sitter, men är oftare öm på höger sida, under revbenen där levern sitter. Jag vet inte varför, men det kommer och går i omgångar. Jag brukar inte ha några speciella problem med ryggen. Jag kan inte svara på varför mjälten blir förstorad, men det är något som sker vid skrumplever.
Hanna

Postat av: mia

Och en fråga till...
Brukar du ha ont i ryggen? Inuti, I mitten av ryggen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback