Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

10 Dagar

Idag är det 10 dagar kvar. 10 dagar tills vi blir man och fru.
Tänk att det redan har gått snart 7 månader sen J friade och vi började planera på allvar.
Helt sjukt vad tiden går fort. Har masa fjärilar i magen och just nu är schemat rätt proppat känns det som. Mitt i all denna stressen så har jag varit liggande idag. Men Jag har tid på mig. Jag har ändå kunnat ringa ett viktigt samtal från sängen så det ordnar sig ju ändå. 
 
Har provsminkning i veckan, sen naglar nästa vecka...sen är det mest grejer hemma som ska fixas klart. Småsaker. Får hoppas på att jag får må bra nu bara och att ingen blir sjuk!!!!
 
Ha en trevlig kväll :)
 
<3
 

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Lycka till och grattis! 🌸 ☀️ Njut av dagen! /Maria

Svar: Tack så mycket. Dagen blev helt magisk :)
Hanna

Postat av: Alexandra

Hej Hanna

Grattis till bröllopet och lycka till med allt i framtiden!
Jag hittade din blogg när jag sökte på min sjukdom Autoimun hepatit. Har kollat runt lite på din blogg och fått svar på en del frågor som mina läkare inte gett mig. Jag har inte träffat min (en) läkare på över två år. Sjukhuset säger att jag står på väntelistan men det verkar aldrig bli någon tid. Min sjukdomsbild är dock inte riktigt lika illa som din, jag väntar inte på någon transplantation, än i alla fall. Skulle vara intressant att komma i kontakt med dig. Vet inte om du kan se min mailadress som jag har fyllt i men om du kan det får du gärna skicka mig ett mail. Efter alla vågor från bröllopet lagt sig så klart. Njut av dagen, min erfarenhet är att det är an fantastik dag, jag gifte mig för snart ett år sedan och hittills var det den bästa dagen i mitt liv, fast jag har ju inte fått barn än... Som sagt lycka till och hör gärna av dig. Jag har lite funderingar och erfarenheter som jag gärna skulle vilja diskutera med någon som vet hur det är att vara sjuk.

Tack på förhand /Alexandra

Postat av: Ami

Hej Hanna!
Jag har rätt nyss börjat skriva en blogg om min leversjukdom. Jag har AIH och PSC(en gallgångssjukdom)och står just nu på kö för en levertransplantation. Jag är inte så ung som du, 55 år, och har vuxna barn. Min AIH upptäcktes när jag var 40. Jag känner så väl igen den trötthet som du beskriver och din längtan efter att orka igen. Jag ser mycket fram emot min levertransplantation och ville gärna tipsa dig om min blogg. Önskar dig all lycka med bröllopet, du verkar vara en riktig kämpe, kommer att titta in här då och då.
Varma hälsningar Ami

Svar: Hej! Välkommen till min blogg!Jag skriver inte allt för ofta, men då tiden och orken faller in.
Ja denna trötthet vill man bara komma ifrån och få tillbaka livet. Jag har kämpat med denna tröltthet i 12 år nu och den blir ju inte bättre. Jag börjar längta mer och mer efter att hamna på väntelistan bara för att kunna få leva ett normalt liv igen. Jag är en aktiv människa men fast i en kropp som inte orkar och blir sängliggandes när jag anstränger mig för mycket.
Tack så mycket!
Jag ska absolut kolla in din blogg!
Mvh Hanna
Hanna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback