Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

4 Månader

Julen har passerat. Oj vad fort tiden går. Lillan har fått massa nya leksaker. Hon är som i en spiderman & Barbie-period just nu. Spidermandräkt eller prinsessklänning. Barbie och Spiderman åker barbies bil och spiderman får ibland klänning. Ja det är kul att se. 
Annars är det spel och virkning också som är roligt. Hon virkar en telefon och snusmatta till pappa. 
 
Nyår var mysig. Stillsam och lugn med kära vänner, god mat och roliga spel. Kan inte begära så mycket mer. 
 
Nu har 2015 startat. Ett fantastiskt år. Det är nu det händer. Jag och J ska gifta oss. Hur stort är inte det?! Idag är det exakt 4 månader kvar. Det är ju snart!!
Idag har vi vart runt och lämnat de sista inbjudningarna och postat de som bor långt bort. Så inom kort ska alla ha fått sina inbjudningar! 
Det är en dröm som går i uppfyllelse. Har fjärilar i magen
 
Igårkväll startade jag en film. "A little bit of heaven" och det var en bra film, men den handlar om en tjej som får obotlig cancer. 
Jag har levt i en bubbla väldigt länge och knappt tänkt på min sjukdom på säkert 2 månader. Och nu kom det ikapp mig igen. Jag har länge sagt att 2016 är året som jag kommer genomgå min transplantation. Någonting säger mig det och jag håller fast vid det. Därför känns det lite jobbigt att kliva in i 2015 om det nu stämmer. Det vet vi ju inte. 
Jag ska iaf träffa min läkare den 14:e och vi ska diskutera transplatation närmare. 
 
Nä nu ska jag njuta av en härlig fredagkväll och tänka på roliga saker. 
 
<3

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: jessica

Hej! Hittade din blogg av en slump då jag planlöst googlade runt på auto immun hepatit. Intressant att läsa om någon annans tankar kring sjukdomen, jag fick min diagnos för 6år sedan. Hör gärna av dig, om du har tid och lust. /jessica [email protected]


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback