Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Klåda

Jag har under senaste börjat känna av allt mer klåda på kroppen och vissa stunder blir jag tokig. Känns som jag har myror som springer på kroppen och i håret runt, runt och det hjälper inte att klia heller.
 
Vet att det har kommit en del nya läsare till min blogg, personer som söker på min/vår sjukdom.
Varmt Välkommen till min blogg vill jag bara säga!
Vad har ni för symptom på sjukdomen?
 
 
Ja sen kommer vi ju till denna eländiga design på denna blogg. Vem skulle kunna tro att jag är gift med en man som jobbar med hemsidor och programmering?


 
<3
 

Permalink Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maria

Vad jobbigt att du fått tilltagande klåda! Då får de uppmärksamma det tycker jag. Hur var proverna? Ska ta mina nästa v, + lite markörer på cancer 😖, tog de i höstas med. Men bra att de kollar ju i förebyggande. Det är skönt att ha andra att prata med , med liknande situationer då man ofta kan känna sig ensam i sin oro! Vad härligt att bröllopet var lyckat! 🌸☀️ Har ny mailadress nu sedan jag bytte telefon. [email protected]. vi hörs vidare!

Svar: Jo jag ska ta upp klådan med min läkare. Proverna verkar rätt oförändrade. Lite högre, men inte så jag måste öka mediciner. Ja det är bra att dom kollar upp sånt. Jag gör Ultraljud på levern ca varje halvår för att se så det inte är någon förändring/tumörer..Det är ju bra om det upptäcks i tid i så fall.
Hanna

Postat av: Ami

Grattis till ditt bröllop, vilken fin bild! Jag håller med om att du ska ta upp klådan med din läkare, det kan höra ihop med leversjukdomen. Jag har själv inte haft problem med det men vet att man kan ha det speciellt vid PSC (primär skleroserande colangit) som jag har tillsammans med AIH.
Varma hälsningar, Ami

Svar: Tack så mycket! Jo jag ska ta upp det med min läkare. Min läkare har pratat en del om klåda och jag har haft lite, men nu tycker jag att det börjar vara större delen av dagen som det kliar och börjar jag klia så fortsätter jag ju bara. Det verkar vara vanligt att PSC hänger ihop med AIH. Hur mår du? Ser att du precis hamnat på listan för ny lever. (om det är din blogg du länkat) Hoppas dom hittar en snart. :)
Hanna

Postat av: Ami

Hej igen!
Det stämmer att det är min blogg! Har nu stått en månad i kö. Är mycket trött och ar muskelvärk som ingen vet riktigt varför, men en sak jag tänkte tipsa dig om är ett proteinpulver jag fick prova som verkligen har hjälpt mig mot tröttheten. Vad jag har lärt mig så är pga av blodet inte renas som man blir trött, att signalsubstanserna i hjärnan börjar signalera trötthet och detta pulver rättar delvis till detta. Om du går på Huddinge precis som jag så får du säkert hjälp att prova detta. Det heter: Branced-Chain Amino Acid Module. Och det är dietisten som räknar ut hur mycket du behöver och håller koll. Här är min mejladress om du vill mejla mig direkt: [email protected]. Och jag hoppas att du får ställa dig på kö snart. Ami


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback