Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Har jag sprungit maraton eller?

Jag har gått an som en dum idiot nu i afton. Fixat i köket och gjort det lite finare. Samma med badrummet. Ställt fram blommor och ljus. Men dum som jag är så är jag totalt förstörd nu. Hög puls, svettas och totalt slut. Jag skulle nästan kunna tro att jag sprungit ett maraton.
Jag är så dum när jag gör såhär, men jag är så less på att vara trött att ibland måste jag göra sånt jag tycker om även om det är tungt och jag blir dålig efteråt. 
Det är nästan värt det. Inte riktigt, men nästan. 
 
I måndags var jag på sjukhuset i stort sett hela dagen. Kom dit kl 9 och for hemåt kl 15. Jag kollade min njurfunktion. Det blev mycket dötid då jag fick vänta mellan alla provtagningar. Men jag hade turen och en kompis var med mig större delen av dagen. Hon är föräldraledig såg jag fick snusa på bebis också. 
Är så glad att jag har vänner som ställer upp för mig och som bryr sig. 
 
I helgen spökade hela familjen ut oss lite grann och L gick med grannbarnen runt hos de närmaste grannarna för att göra lite "Bus eller Godis" Det var första gången för henne. 

Nu har dom börjat med influensavaccinationerna igen här på vårdcentralen och jag måste ju ta den. Även om jag helst inte vill. Jag har blivit dålig alla gånger utom 1, och då har jag tagit den i 12 år i rad. 
Funderar på om jag ska gulla till mig en tid på fredag istället för drop in. Då slipper jag vara hemma en dag från jobbet pga feber. 
 
Ha en trevlig kväll!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback