Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Snart helg

Igår blev det en tidig morgon på sjukhuset. Jag gjorde Ultraljud på buken/levern där jag fick höra att jag hade många kärl som inte skulle finnas där och även att min lever var rätt liten. Inte så konstigt med tanke på hur den mår. Det var en läkarstudent med och därför (efter mitt samtycke) så berättade de lite mer än vad de brukar.
Sen röntgade jag lungorna (2 bilder togs). Som tur är, så är det på samma avdelning så jag slapp gå emellan. Men sen skulle jag på helt andra sidan sjukhuset och gick därför till bilen och körde runt till Geriatrisk Centrum för att göra en bentäthetsmätning. Där blev jag scannad eller hur man ska säga det. Dom kollar benen/skelettet.
 
Idag har jag kollat lungfunktionen. Lungvolymen mäter 5L. Det var lite roligt för sköterskan som gjorde detta har barn som jag har åkt skidor med när jag var yngre. Så vi hade lite att prata om :)
 
Det är tydligen på samma ställe jag ska på den 2/11, då jag ska vara där hela dagen.
 
Nu är det snart helg.
Är fruktansvärt trött.
Det har varit ytterligare en lång vecka.
Vi har iaf planerat att vi ska gå å fika. Sen ska jag ut å äta med jobbet...ikväll kanske vi skulle få besök av en kompis. Kanske fixa nån god mat.
 
Trevlig helg!!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback