Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

9/2

Lillans operation gick bra. 
Det var dock dålig informerat, för när vi kom fram sa dom att endast en förälder fick vara med henne under dagen. Vi hade räknat ut att bara en skulle få följa med till själva operationssalen tills hon hade somnat och samma när hon vaknade. Men resterande tiden. Vi skulle stanna 6 timmar efteråt. Men nu var dom väldigt snäll med oss. Det var väldigt få patienter just den dagen, så vi fick vara med båda två de sista 4 timmarna. 
Snacka om att jag var totalt slut efter den dagen. Jag hade sovit dåligt på natten och inte kunnat vila på dagen så jag somnade innan kl 20 och sov som en stock hela natten. Klart att jag gör allt för mitt barn. Och om jag ska må skit för att hon ska må bra så gör jag vad som helst. 
 
Hon mådde väldigt bra efteråt och efter 3 dagar ville hon inte ha mer smärtstillande så då gav jag inget heller. Varför ge om det inte gör ont. Men jag var noga med att fråga om hon vill ha. Hon var superduktig hela tiden. Både på sjukhuset och dagarna efteråt. Hon svalde till och med en tablett alvedon. Hon fick även ta bort nålen i handen själv och var superstolt. 
 
Jag själv sover fortfarande dåligt på nätterna. Jag försöker att inte ta sömntabletter så ofta, utan om jag har sovit dåligt flera nätter och verkligen måste sova så tar jag en. 
Igårkväll fick jag ont i magen igen. Illamående. ofta känns det som att jag har ätit nåt jag inte tål. Jag har  Celiaki/Gluten för er som inte visste det. Men jag är och har alltid varit väldigt noga med att inte få i mig fel mat. 
Jag måster försöka äta lite lättare mat nu några dagar för att se om det ger med sig. 
 
Idag nattade jag lillan lite extra tidigt. Hon var supertrött och jag kände att jag bara måste få ta det lugnt. 
Tänka sig att min lilla skrutt fyller 5 år om precis 3 veckor. Hon börjar va ganska stor nu. :)
 
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback