Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

3 veckor

Bild från IVA till vänster. Första timmarna efter Op (söndag) till höger 3 dagar senare.
 
Igår var det 3 veckor sedan transplantationen och jag gjorde mitt första besök på akuten. Hade haft högre temp kvällen innan och på morgonen så efter att ha pratat med 1177 så for vi in. Feber är ett tecken på avstötning så man ska inte ta risker. Allt gick bra och efter 6 timmar kunde vi åka hem. De vet inte var febern kommer ifrån. Crp är bra. De tror att det kan bero på ett virus som min donator har haft, men som jag inte har haft. Men de vet inte säkert.  Jag äter medicin mot det redan så det ska ju inte bryta ut. 
 
 
 
Nu på morgonen har jag tagit en promenad själv. Känns bra att kunna gå ut själv och inte vara så beroende av andra. Jag har gjort i ordning veckans mediciner.  Det tar ett tag då jag äter 34 tabletter om dagen + en flytande medicin 4ggr/dag. 
Har även tvättat håret ( med hjälp av min man). Jag har inte duschat så många gånger efter transplantationen. Jag vill inte vara och öppna till såret i onödan så det blir mest att man får tvätta  av kroppen med pappersdukar. Men det går bra. 
Imorgon ska jag ta de sista agrafferna och även lämna prover. Kommer förmodligen inte behöva något förband. Det kommer kännas konstigt. Måste även förbi på apoteket. Det går åt en hel del mediciner nu så det gäller att ha allt hemma och beställa hem i tid. 
 
Idag ska vi nog bara ta det lugnt. Inget planerat. 
Sitta ute i solen en stund så lillan får leka i snön. Vi har en liten kulle på framsidan dom hon dolar på i. Bygger snögubbe m.m kanske ska visa hur man för en snölykta så kan vi tända ljus ikväll. 
 
Ha en fin annandag påsk! 

Permalink Levertransplantation Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback