Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

2 månader

Förra veckan var kortvecka eller långhelg. På torsdagen följde jag mamma, syster och morbror på bilbingo. Så kul att få komma ifrån hemmet och se nåt annat. Jag behövde verkligen det. 
På fredagen var det min 2 månadersdag med min nya lever. Proverna  är fortfarande jättebra. Som en fullt frisk person.  Helt fantastiskt men overkligt.  Att gå sjuk i 13 år och sen bara på en dag blir man "frisk". 
Fredagen var jobbig jag  mådde illa och hade sprängande huvudvärk på höger sida. Låg med riskudde och mamma masserade lite vilket hjälpte lige grann.  Fick knappt i mig nån lunch.  Men sen mot eftermiddagen kände jag mig piggare. 
Jag och L åkte till stugan. J var hemma å jobbade och fick bort allt skräp från altanen sen vi gjort om hemma. 
Jag älskar att vara  i stugan. Där mår jag gott. 
Lillan bar ute å lekte hela dagarna. Körde fyrhjuling och sprang runt. Hon var helt slut på kvällarna.  
 
I måndags träffade jag min läkare. Jag begärde operationsberättelsen så den har jag läst igenom.  Allt gick väldigt bra. Inga komplikationer under op. Hjärtfrekvensen hade sjunkit  en gång från 77-55 det var allt. Blödde 150ml vilket är jättelite. Men hade ändå fått ca 2L blod extra. 
 
Har även träffat en sjukgymnast för ryggen men de hittar ingen förklaring. Jag har som bara ont i en punkt. Vi skulle  ses snart igen för ny undersökning och jag ska även få ett nytt tränigsprogram. 
Jag fixade även flyg till min 3-månaders kontroll igår. Det tog 1,5 timmar. Ringde först reseservice och de sa att de hade ett flyg som landar 7.50.  Och jag skulle va på sjukhuset  kl 8. Så då bad dom mig ringa och fråga om jag kunde ändra tid. Jättekonstigt tyckte jag men jag gjorde det.  Fick svar att det inte går ändra. Så ringde tillbaka till reseservice och då sa dom att det fanns ett nattåg annars måste jag ringa till gastro och fråga om de godkänner övernattning.  Så då gjorde jag det och dom godkände det.  Och så fick jag ringa åter igen reseservice.  Det är ett korkat system.  Och varför skulle jag ens behöva be om en annan tid. Ja vart mest bara irriterad.  Men nu är det iaf gjort.
 
 
Avslutar med en 2- månaders bild på magen .
 
Ha en härlig dag!
<3

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback