Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Lite ordning

Vi har bott i fullkomlig kaos i flera veckor.  Dels för att vi inte fått de nya möblerna, dels för att J inte har så mycket  tid på veckorna och dels för att jag inte kan lyfta och flytta saker själv än. 
Så igår och idag har mest J röjt i hela nedervåningen.  Jag har tvättat lite och snyggat till lillans garderob som såg ut som ert bombnedslag då jag inte riktigt  orkar böja mig ner och hjälpa. Så nu satt jag på en pall. Gick bra. 
Jag har brukar inte muta min dotter med pengar, men idag så vart jag så less på alla leksaker och kläder  som hon slängt runt  sig så jag sa att om hon städar och gör snyggt  så får du 20kr. Funkade jättebra och fort gick det.  
Vår dotter brukar vilja byta kläder flera  gånger per dag.  Både vanliga och utklädnadskläder. Det är prinsessklänningar och superhjältedräkter. Så jag hänger inte alltid med i garderoben.
 
Jag är väldigt nöjd med hur vardagsrummet  blev. Vi saknar en skänk som kommer imorn.  Smidigt  med hemleverans. Så då kan vi packa in det sista.
 
 
Älskar den  nya soffan och fåtöljen. Måste dock bunkra upp med kuddar annars tar jag mig inte riktigt upp själv. 
 
Har haft kontakt med min läkare. Fått minska lite mer medicin och nu ska jag äntligen få träffa en sjukgymnast och se om vi kan få ordning på ryggen.  
Efter 2-3 timmar är ryggen  helt förstörd och jag måste lägga mig. Det har inte blivit nån skillnad än och nu har det snart gått 2 månader. 
 
Har även haft kontakt med  dietisten som beställt  mer proteindrycker.  Denna gång kommer jag få 5 smaker: smultron, vanilj, choklad, cappuccino och tropisk. Vikten ligger fortfarande på minus 5kg så jag behöver  få i mig allt jag kan. Borde egentligen gå upp dom där kilona.
 
Imorgon är det den 2/5 och då firar jag och älsklingen vår första bröllopsdag. Kan inte fatta att det redan gått ett år! 
Jag är superlycklig! 
 
Ha en fin kväll! 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback