Kampen med en kronisk leversjukdom, Resan mot en levertransplantation och Livet som ung förälder.

Virus

När jag vaknade i morse så kände jag att jag inte alls mådde bra. Var skakis, svag, sliten och mådde illa. 
Jag bad J köra mig till sjukhuset för att lämna de vanliga veckoproverna då jag inte mådde tillräckligt bra för att våga ta bilen själv. Det var lite folk och gick ganska fort. Men eftersom jag mådde som jag mådde och har måt dåligt i 1,5 vecka och har haft kontakt med min läkare så bestämde jag mig för att gå förbi dom på gastro för att kolla om dom hade tid att växla några ord. Det gick bra och dom sökte på min läkare direkt.
De tog en massa virusprover och sen fick jag sitta å vänta in min läkare. 
Helt fantastiskt att dom kan göra så. 
Mina vita blodkroppar var lite låga och min läkare är ganska säker på att det är nåt jobbigt virus som jag fått. Men han hade inte fått svaren än. Så jag ska försöka kurera mig med lite alvedon och se om det blir nå bättre. 
 
Fick minska på lite Mycophenolate nu också. Det är ett immunsuppresivt läkemedel. Och just nu vill ju kroppen suga åt sig allt eftersom jag äter så mycket immunnedsättande. Även om jag är väldigt försiktig med allt. Både J och L träffar ju massa annat folk på jobb/förskola.
 
Ska lämna nya prover på torsdag för att se hur det ser ut då. 
 
Min fina man som allid ställer upp för mig. Vad vore jag utan dig!? 
I love my family <3

Permalink Levertransplantation Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback